Speaker
imagen de Ryan Singer en 9punto5
Ryan Singer
Head of Product Strategy
Basecamp

Ryan has played many roles at Basecamp over the years. First as a designer for user interfaces in 2003 when the company was four people and still known as 37signals. Later with programming and product development and began managing projects, including the first complete rewrite of Basecamp in 2012.

Today he applies his understanding of customer demand and product development to frame Basecamp's high level strategy. He determines what's important to customers and how can the company make the product more coherent through core design changes. Throughout the process he keeps theory tied to practice by defining specific concepts and answering hard questions as trade-offs appear in the implementation.

Español

Ryan es “Head of Product Strategy” en Basecamp. El ha jugado muchos papeles en la compañía a lo largo de los años. En 2003 cuando la compañía era en total solo de 4 personas y todavía se llamaban “37 Sígnalas” Ryan era diseñador de interfaces de usuario. Más tarde comenzó a liderar proyectos, incluido re-hacer desde cero Basecamp por primera vez en 2012.

Hoy aplica todo lo que sabe sobre “la demanda del cliente” y desarrollo de productos para para establecer un marco estratégico con una mirada de alto nivel en Basecamp. Ryan determina qué es importante para los clientes y cómo hacer que el producto sea más coherente a través de los principales cambios de diseño.

A través de procesos une la teoría con la práctica. Para lograrlo define conceptos específicos y es el encargado de responder a preguntas difíciles a medida que los “trade-offs” aparecen en la implementación y se necesita encontrar el balance al momento de tomar decisiones.

imagen de Ryan Singer en 9punto5
Ryan Singer
Head of Product Strategy
Basecamp

Ryan has played many roles at Basecamp over the years. First as a designer for user interfaces in 2003 when the company was four people and still known as 37signals. Later with programming and product development and began managing projects, including the first complete rewrite of Basecamp in 2012.

Today he applies his understanding of customer demand and product development to frame Basecamp's high level strategy. He determines what's important to customers and how can the company make the product more coherent through core design changes. Throughout the process he keeps theory tied to practice by defining specific concepts and answering hard questions as trade-offs appear in the implementation.

Español

Ryan es “Head of Product Strategy” en Basecamp. El ha jugado muchos papeles en la compañía a lo largo de los años. En 2003 cuando la compañía era en total solo de 4 personas y todavía se llamaban “37 Sígnalas” Ryan era diseñador de interfaces de usuario. Más tarde comenzó a liderar proyectos, incluido re-hacer desde cero Basecamp por primera vez en 2012.

Hoy aplica todo lo que sabe sobre “la demanda del cliente” y desarrollo de productos para para establecer un marco estratégico con una mirada de alto nivel en Basecamp. Ryan determina qué es importante para los clientes y cómo hacer que el producto sea más coherente a través de los principales cambios de diseño.

A través de procesos une la teoría con la práctica. Para lograrlo define conceptos específicos y es el encargado de responder a preguntas difíciles a medida que los “trade-offs” aparecen en la implementación y se necesita encontrar el balance al momento de tomar decisiones.

 

Keynote:
How Basecamp Makes Products
Tuesday, June 30, Home
9:45 am - 10:25 amGMT-4

Ryan will explain how Basecamp organizes itself and what processes they use to turn raw ideas into finished, shipped software. In particular, he’ll focus on how the teams communicate at each step of the product development process. Drawing from his book Shape Up: Stop Running in Circles and Ship Work that Matters, he’ll explain how Basecamp integrates design, tech, and business expertise to ship new products and features.